Efter tenta-firande!


Vi skrev vår sista tenta i fredags (genteknik) och detta firades med vin, Bayleys, m.m.
Förfest hos Christine i vanlig ordning, sedan svettig schlager med transvestit-DJ:s på Helsingkrona. ( Det var faktiskt lite tjatigt när de spelade "Jag ljuger så bra" flera gånger och "Worrying kind" gick på repeat.).

efter tenta7

Här ser Christine något roligt i kameran...

Skivsläpp att se fram emot i sommar!

Finns en risk att jag spenderar en stor del av min lön på skivor i sommar. Har ni fler skivtips?

Månadens låttips är förövrigt:
The Diver med Stellastarr*

De här skivorna vill jag ha:


icky thump

18 juni:
White Stripes - Icky Thump 

teenager
2 juli:
TheThrills - Teenager

eat
2 juli:
Blondie - Eat to the beat (Collectors edition med DVD) Ett måste!

our love to admire
9 juli:
Interpol - Our love to admire

Final!

final4

Okej, lite sent. Men här kommer bilder från Eurovisionfinalen!


Jag är 29.4 år

Gjorde ett vuxenpoängstest och de kom fram till att min ålder egentligen borde vara 29.4 år.
Vet inte om jag ska ta det som en komplimang? Förmodligen inte.. Hehe. De tyckte att jag skulle "tagga ner" och åka till Hultsfred eller varför inte beställa en resa till Kos? Men hallå, jag har ju inget Ica-kort. Det säger väl allt?

Gör själv testet
här

Valborgskvällen i bilder

Party @ Christine's!
valborg5
(Varför får jag alltid röda ögon på bild?)



PS. Alla borde skaffa facebook! Jag är helt fast!
PS2. Jag sprang Lundaloppet på 53 min... Satsade på under 50 minuter men vi kan skylla på att det var lite för varmt (vilket det verkligen var!).

Audrey Hepburn i akryl



Nu är jag äntligen klar med tavlan! Såhär blev den. Skulle va skoj att prova o måla i olja också. Lite meck med rengöring av penslar och sånt då bara.