Utmaning: Skönhetstips

Jag blev utmanad av http://blackandwhite.webblogg.se/ att ge mitt bästa skönhetstips.. Hmm.
Okej, för ett tag sen fanns det en produkt från Matrix som hette Sculpting Glace och den frambringade glänsade lockar i håret. Åh, så bra det var. Fast sen kom man på att den innehöll någon olaglig substans (undrar vilken) och säljs inte längre i Sverige, buhu.
Annars är väl mitt bästa tips att gå ut med ett leende på läpparna, skönhet kommer inifrån!

Konst i julklapp



Det är alltid lika uppskattat (hoppas jag) att ge bort egna målningar till folk. I år hann jag bara måla två stycken... Den ena är ett porträtt av Sabine och den andra är en bild från någon random sida som jag målade av.


Shanghai fashion, yeah!

Shanghai fashion

Såhär i vinterslasket kan det ibland kännas svårt att hitta inspiration..
För streetmode från Shanghai, spana in
http://www.mcc.net.cn/  (tips: klicka på Street snap och välj avbryt för "installera språk"). 

PS. Såg precis en fasan i grannens trädgård!

Blusen

Blusen

Blusen skalades visst bort från förra kollaget. Men här kommer den igen!

Mjuka klappar

Mjuka klappar

Här är några av årets klappar:
-Svart klänning från Jörgen, H&M
-
Cardigan med lös krage från Lena, Lenas design
-Svart klänning från mormor, H&M
-
Vit blus med rosett från Ina, Inas design

Förutom mjuka paket fick jag skivor (Gwen och Melody Club), böcker (deckare, Modets historia, mm.), dvd:er (Simpsons säsong 7, Little BritainSiouxsie and the Banshees live), pengar till ett dïgitalt trumset, m.m. 

På en pub i London

På en pub i London

Becka i en "Junk Store" i Greenwich

Becka i en "Junk Store" i Greenwich

Observera den enarmade tatuerade dockan i bakgrunden!

Lisa i London

Lisa i London

Här är jag utanför huset som Josse och Becka bodde i.

Shopping in London

Shopping in London
Londonfynd!

Nu är jag hemma från London igen! Jag hann med väldigt mycket under de fyra dagar som jag var där.
Här ser ni några av mina fynd.

-Liten lackväska, River Island
-
Guldklänning, Petticoat Lane Market
-Kjol, Portobello Market
-
Nyckelsmycke, Sunday Market

Är speciellt nöjd med klänningen, ett riktigt kap!



London nästa!

Äääntligen var det dags! (eller ja, några timmar kvar).
Hejdå Lund!

Loppisfynd del 2

Loppisfynd del 2

Jaa, äntligen gick det att ladda upp bilder!
Den här klänningen köpte jag på loppis för ett tag sen, då gick den ända ner till fötterna. Med lite proffshjälp av Lena blev resultatet såhär! Perfekt till julfirandet :)

Dumma Webblogg!

Man kan ju inte göra nånting! Och jag som tänkte ladda upp en bild på min fina klänning.


Stranger Than Fiction

Stranger Than Fiction
Bild: IMDB

Igår när jag kom ut från tentan stod där en tjej och delade ut gratis biobiljetter, snacka om belöning!

Filmen, Stranger Than Fiction, var verkligen sevärd. Den handlar om en man, spelad av Will Ferrell, som plötsligt en dag börjar höra en kvinnlig berättarröst i sitt huvud. Det är bara han som hör den, och den handlar om honom, precis som om hans liv vore fiction. Filmen var både rolig och gripande, många bra skådespelarinsatser - min favorit är Emma Thompson.
Jag ger den 4 av 5 i betyg!

O, Tannenbaum!

Jag och Jörgen fick en mini-julgran, titta så fin den är!

O, Christmas Tree!

Tenta imorgon...

Loppisfynd!

Loppisfynd!

Den här klänningen fyndade jag på loppis för ett tag sen. Lena sydde upp den lite (och sydde in den i midjan), och såhär blev resultatet. I looove loppis!

H&M:s vårkollektion

Det bloggas mycket om H&M:s vårkollektion 2007. Mycket snyggt, måste jag hålla med om även om våren känns ganska avlägsen. Kan man ens säga att det är vinter än? (Vi har inte ens satt igång elementen i vår lägenhet!). Nåja, jag föll i alla fall för den här kappan. Kanske inte riktigt min färg, men modellen var så söt! Gäller att hålla utkik!


H&M:s vårkollektion
Bild: H&M

Har pluggat reaktionsteknik hela dagen, kanske kommer klara tentan trots allt? Har också varit på glöggfest på pappas jobb. Mucho trevligt!

stress!

Kom hem från skolan för en timme sen, lagade mat nyss och nu ska jag iväg igen, rep-time (audition för nya bandmedlemmar)!
Åh vad det ska bli skönt med jullov! Bara en vecka kvar... (och två tentor)

"Nämen, inte ska du stå här och frysa med tjillevippen bar!"
"Ni har inget telefonnummer?... Mailadress?"
(ur dagens Kvarteret Skatan-kalender)

Bye for now!

Shopping i Malmö

Shopping i Malmö

Igår var jag och Jörgen i Malmö för att julhandla lite. Såg till min glädje att Accessorize öppnat där och även Systrarna Grenes!
Jag som återigen (nästan) lovat mig själv att inte handla nåt (förutom julklappar till ANDRA) hittade den här skinnjackan på H&M. Det var rea, jag lovar, och den passar - like a glove!


Celebrity look-alike?

Celebrity look-alike?

Jag körde en "face recognition" på
http://www.myheritage.com och fick dessa kändisar... Elizabeth Taylor var ju smickrande. Körde en med glasögon på också, då var jag helt plötsligt lik massa gubbar (men också Hilary Swank faktiskt)!
Jag föredrog nog den här :) 

Julkalender

Nu är det december! Missade julkalendern i morse, men så länge kan man roa sig med den här:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61199 (Kvarteret Skatans julkalender).
Hahaha!