Snart blir dröm verklighet

Snart blir dröm verklighet
Digitaltrummor: Roland td-3kw  

Äntligen har jag råd med ett digitalt trumset! Ska köpa ett i nästa vecka (förhoppningsvis) och fira att tentorna är över. Ska bli grymt kul att kunna öva hemma i vardagsrummet (utan att störa grannarna).
Yihaa! Trumlektioner någon? ;)

Egna tryck

Idag kände jag mig lite kreativ, så jag rotade fram en gammal trist tröja och några textilfärger (som jag fått av Ina för ett par jular sedan!). Såhär blev det:

Egna trycktryck1 

 

Soon it will be mine

Efter visst tvekande klickade jag hem klänningen också.. Tihi.

Nätshoppa

Inte trodde jag att jag någonsin skulle hitta nåt på Ellos. Men jag hittade minsann några saker, de har tydligen förnyat sig! Beställde bland annat den här (men i blågrönt). Funderade också på att köpa denna klänningen men kom fram till att jag redan äger allt för många klänningar (om det nu är möjligt...).
 
Over and out

Finaste väskan

Finaste väskan
Väska: cinaa design

Den här väskan finns i bara ett exemplar, är den inte snygg så säg?
Fick den i present av min kära svägerska,
Ina 

Snöoväder ute! Jag som hade planerat att cykla till Christine och se Top Model. Jörgen har bokat tv:n ikväll för fotbollsmatch... Buhu.

Skofynd

Skofynd

Under helgens spontana shoppingtur fyndade jag dessa på Skopunkten.
De har visst redan hunnit bli lite skitiga, måste varit när jag genade över gräsmattan utanför ÖB. :S 

Schlagerglamour

I lördags hade jag, Jörgen, Petrus, Ina & Affe schlagerkväll här. Glamour!


Shoppingabstinens

Shoppingabstinens
www.hm.com

Upptagen som man varit hela veckan - missade denna godingen på H&M's webshop. Nu har de tagit slut!
En sån här klänning hade suttit fint i Lisas vårgarderob! Oh well...Får spana vidare på stan imorgon.
 

gääsp

Har suttit hela dagen som en zombie på jobbet och matat in siffror till ett bokregister... Borde börja skriva på det där tomat-pasta-projektet (lika kul som det låter). Men jag tror inte jag vill spendera en minut till framför datorn idag och har faktiskt en oläst InStyle som ligger och väntar på mig. Vad göra?



Love is in the air

Love is in the air
Tulpaner från Jörgen

Hoppas ni har en bra alla hjärtans dag! Blir inte så mycket uppdaterat i veckan eftersom jag har massor att göra.

Färgfrossa!

Färgfrossa!
Lackväska & bälten, second hand

I vår vill jag vara färgglad! Hittade dessa godbitar på stan idag.

Vååår!

Vååår!
Kläder från www.topshop.com

Hittade massa fina kläder på topshops hemsida. Härliga vårfärger! Vill ha, vill ha...
Synd bara att det är snö och iskalla vindar ute. Men snart kanske.

Dagens låttips: Memorize the city med The Organ. Grymt bra!

Tjejkväll!

Det är inte ofta man går ut mitt i veckan. Igår var vi en repa på Helsingkrona nation och åt utsökta enchiladas. Sedan köpte vi glass i stora lass och drog till Sabine.
Därefter avslutades kvällen som låtsas-utbytesstudenter på VG:s.
(-Do you have Apfel beer?)

tjejkväll


Extro/introvert

Gjorde ett nytt test för att ta reda på om jag är intro- eller extrovert. Blev inte speciellt förvånad över resultatet:


You Are An Intro-Extrovert!
Sometimes you're social - sometimes you're shy You've got a bit of an Introvert / Extrovert split going on You enjoy all sorts of situations. Parties, small groups, and alone time. Too much of one, and you'll long for the other. You need varity! Chances are, you've got both serious and fun friends - and they don't get along.
Are You An Extrovert or Introvert?

På sidan finns fler test, de flesta rätt töntiga och mes-tjejiga.
Typ "vilken väska är du?"

Birthday party

Jag hann ju inte fira min födelsedag ordentligt förra helgen, men det togs igen igår!

bd2



bd6
Lite spontandans med arabiskt (?) tema sitter aldrig fel.


Kvällens pryl: pruttmaskinen (som gav ifrån sig spontana läten under kvällen) med fjärrkontroll.

Vår första spelning

Här kommer bilder från spelningen / releasepartyt i lördags. Fotograf: pappa


Jag hade stort stöd i publiken :) Och kladdkaka hade de bakat till mig!


Här pustar jag ut efter spelningen:

Lite shopping

Igår var jag och mormor en sväng på Nova. Jag hittade bl. a. den här klänningen på H&M.
Simply love it!
Lite shopping

PS. En del har undrat över bilder från spelningen. De är på g!
PS2. Det går segt att plugga...