Dagens kap!

Dagens kap!

Jag som inte skulle köpa nåt till mig själv idag... Men jag hittade de här stövlarna på Skopunkten, hur billiga som helst!
Köpte en julklapp också :)

Har färgat håret ikväll (hemmakit!). Det blev mörkbrunt, kanske lite mörkare än jag tänkt. Ungefär som Christines idag! We like...

Ugly Betty

Är det bara jag som börjat följa Ugly Betty? Det är rätt underhållande, men det påminner väldigt mycket om Djävulen bär Prada. Och på vilket sätt är Betty ful? Jag tycker hon är hur cool som helst.. Om hon får en make-over så att hon blir "snygg" så kommer jag sluta kolla på programmet!

Idag hann jag hem innan det var mörkt ute , måste vara rekord!
Om två veckor är det tentor. Huuu! Varför är det så tråkigt med kemisk reaktionsteknik? Dumma kurs!


Långhelg

Är hos mormor och morfar nu (kom hit i torsdags!), tog "ledigt" från skolan igår. Skönt! 
Idag har jag bakat pepparkakor (favorit i repris!), skrivit på min rapport i cellbiologi, gjort fynd i mormors garderob, spelat plockepinn och kollat på film. Mormor har klippt mig också! Blev nöjd faktiskt. Där sparade jag 300 kronor!
 
Dagens roligaste: Gråt-attackerna i "Something's gotta give"

Vill till London nuuu!

Audrey Hepburn?

Audrey Hepburn?
bilder: The Sartorialist

När jag satt och bloggsurfade så hittade jag de här bilderna på
http://www.thesartorialist.blogspot.com/
Och nej, det är inte originalet, det är nån tjej som är läskigt lik!

Back to reality... Ska snart iväg på föreläsning i Reaktionsteknik.

Bilder från julbaket igår

Bilder från julbaket igår

Såhär trevligt hade vi igår på julmyset! Vi gjorde pepparkakor (några specialdesignade!) , nån slags knäck som aldrig stelnade och supergoda "snickers". Hade lagom ont i magen efteråt :).

Vi brände till och med ut en Absolute Christmas som visade sig vara en dansk version, så förutom klassiker som "Last Christmas" och "Do they know it's christmas" fick vi även höra dansk hip-hop med jingle-bells beats. Hmm..

Weekend

Har haft nackspärr halva helgen, buhu. Fast efter en natts sömn på en lagom mjuk kudde och en överdos av tigerbalsam känns det lite bättre.

Idag är det julbak som gäller, lite tidigt - jag vet! Men jag vill ha pepparkakor och lyssna på Absolute Christmas nuu!


Lisa-konst

Lisa by Kalle

Kalle gjorde dessa fina konstverk av mig i sitt magiska bildprogram. Thanks!

Jag var duktig idag. Var på stan jättelänge, men lyckades hejda mig själv från att köpa allt jag ville ha.
Köpte bara lite småskrafs. Duuuktig! Måste spara till London och julklappar!

Dagens låttips: "Hustle Rose" av Metric. Passar bra en mörk höstkväll!

London, here I come!

Igår bokade jag biljett till min julshoppingresa till London. Där ska jag hälsa på Josse och Becka .
Om ni vet några bra shoppingställen där så tipsa! Gärna billigt och second hand, hehe.

Portobello road market är given. Sist jag var i London gjorde jag massa fynd där, bl. a. en svart festblåsa med tyll för ca fem pund! Crazy..

Ullared Weekend

Ullared Weekend

Igår var vi som sagt på Ullared. Vi fick köa en och en halv timme i regnet för att komma in (och vi hade ETT minimalt paraply med oss). Dessutom fick vi kämpa för att få tag på en kundvagn.

Satte "bara" sprätt på 650 kronor inne på Gekås. Var besviken på klädavdelningen, men det blev i alla fall ett regnställ, ett par superfula men supersköna mjukisbyxor och lite krims krams.
Utanför i sko-outletten hittade jag de här Vagabondskorna. Det stod Lisa på dem, var bara tvungen att köpa! Riktigt fyndpris dessutom.

Helgens låttips: "Love is a number" av White rose movement. Very catchy!

Ullared nästa!

Snart är labbveckan över, vi ska bara titta lite på våra genmanipulerade stackars lökceller i mikroskop imorgon. Idag gjorde vi könsbestämningstest och det visade sig att jag var...female!


Tidigt på lördag morgon bär det av till Ullared. Yihaa!

"Men hallå? De har ju bara billiga kläder på Ullared!!"

Helgens strapatser

Helgens strapatser
Jag, Emmy och Carro helt (?) outspökade

Var på en mycket trevlig inflyttningsfest i fredags, stötte på en hel del gamla klass- och parallellklasskompisar. Tyvärr hade många (inklusive jag!) missat/inte orkat halloweentemat, men skoj hade vi!

I lördags såg jag Djävulen bär Prada. Bra, men aningen förutsägbar. Lagom lättsmält såhär nu inför labbveckan. Jag ger den 3 av 5!

Dagens konst

Dagens konst


Jag är väldigt inne på Blondie-temat just nu verkar det som. Idag gjorde jag denna akrylmålning av Debbie Harry.
Får fundera ut nåt bra ställe att hänga upp den!

En annan rolig sak hände idag; de ringde från bandet jag provspelat med och sa att jag blivit "antagen".

Yes! Äntligen har jag ett riktigt band :D


/Lisa - Your official drummer girl


Stilikon nummer ett!

Stilikon nummer ett!

Debbie Harry, sångerskan i Blondie hade verkligen stenkoll och jag inspireras mycket av hennes coola stil.
För övrigt är Blondie ett av mina favoritband, they rule :)

De ultimata skorna

De ultimata skorna

Igår var jag på en liten oplanderad shoppingtur i stan, och då plöstligt uppenbarade de sig!
Ahh! Såna som jag länge varit på jakt efter. Second hand fast de såg nya ut! Fullträff!

Sitter och försöker plugga cellbiologi. Är lite omotiverad, men det är i alla fall tusen gånger roligare än kemisk reaktionsteknik... Urk!

Förfrös nästan idag på väg till och från skolan, cykeln hade dessutom frusit i ettans växel! Vad är det här för konstig klimatchock egentligen? Det är ju bara november..

Back to work.. Over and out!