Fultrend?

Fultrend
Bild: Facehunter

Det är väl ingen nyhet att somliga trender inte var/är särskilt snygga (som tex. ett par knallrosa byxor som jag hade i sjuan. I'll never go there again!).
En av vårens trender verkar vara byxdressen, som den på bilden. Är väldigt tveksam om jag någonsin kommer bära en sådan. Men man vet aldrig - för fyra år sen tyckte man (jag) att smala stuprörsbrallor var gräsligt.

Vad säger ni, byxdress - bu eller bä?

London girl

You Belong in London
A little old fashioned, and a little modern.
A little traditional, and a little bit punk rock.
A unique woman like you needs a city that offers everything.
No wonder you and London will get along so well.


Gjorde det här testet för att se vilken stad jag mest hör hemma i.
 London, blev resultatet. A little bit punk rock ;)
Kanske får flytta dit?
                                                                               
Gör testet här

Birthday!

Jahapp, så är man 22!
Har fått massa fina presenter, bl.a. en klänning, en tunika, accessoarer, pengar, en webkamera, boken World Art,  en målarlåda (akryl) och Euphoria by Calvin Klein.

  Här poserar jag i några av mina presenter!


IIhh! Snart spelning!


Ännu mer musik!

Ännu mer musik!
Arcade Fire - Neon Bible

Förutom Bloc Partys nya kan vi se fram emot Neon Bible av Arcade Fire som släpps i mars!
Hurra! Några fler bra releaser på gång? 

Spelning på lördag!

Inte nog med att det är min födelsedag på lördag, jag ska också ha spelning med mitt band då!

För alla som är intresserade börjar spelningen / releasefesten (5 band totalt) på Fäladsgården (Lund) kl. 19.00 lördagen den 27 januari. Fritt inträde!

See you there!

Too Much is Never Enough

Här kommer några bilder som jag tog på Bea Szenfelds utställning på Kristianstad Museum.
Liksom kläderna på modevisningen är dessa plagg omgjorda.
Min favorit är den 20-talsinspirerade klänningen.


Bilder från modevisningen

Jag var som sagt på modevisning i Kristianstad igår. Kläderna som visades var gamla omgjorda plagg, t.ex. en klänning gjord av slipsar och gardiner omsydda till diverse plagg.

Här är några bilder från visningen:


Efter visningen:

Jag längst t.h. Observera blusen!

Här kan du läsa mer om modevisningen!

Jag passade även på att titta på Bea Szenfelds utställning Too Much is Never Enough. Bilder kommer!

Modevisning!

På söndag ska jag på Vintage-modevisning som Bea Szenfeld är med och ordnar!
Kommer bl.a. få se en del av
Inas kreationer. Och självklart ska jag ha på mig min Cinaa-design-blus ;)

Dagens roliga

Hihi. Idag på fysiologin, när föreläsaren skulle förklara ett lite avancerat avsnitt sa hon:
"And maybe you think : 'What the fuck is that'... Oj!"
Alla skrattade, inklusive föreläsaren.

Skönt att det bara inte är man själv som gör bort sig, och skönt att folk kan bjuda på sig själva!

Den perfekta vårklänningen

Den perfekta vårklänningen
(bild från
www.elle.se)

Den här klänningen är från Marc Jacobs vår- & sommarkollektion 2005 (!).
Nån som sett nåt liknande i affärerna?

Rea överallt!

Rea överallt! Marie tipsade om att Urban Outfitters hade rea. Oj oj, säger jag bara. Föll för den här lilla kappan. Synd bara att jag måste spara pengar nu.
Med Inas hjälp kanske man kan sy nåt liknande själv?

Godbitar från 2005 och 2006

Idag sorterade jag över 300 bilder som jag framkallat, in i fotoalbum. Här kommer några av de bästa :) Enjoy!


 

Topshop-Rea

Here we go again... Var tvungen att handla lite på Topshop. 75% på ordinarie pris är inte fy skam :)

 

Nytt med Bloc Party

Nytt med Bloc Party!
Äntligen! I februari släpper Bloc Party ett nytt album.
Om ni inte redan har deras förra, Silent Alarm, så är det dags att införskaffa- ett måste i skivsamlingen!

Gårdagens shopping!

Igår var jag och Maria (som är hemkommen från Sydamerika!) ute på en liten shoppingtur..
Här kommer, enligt önskemål, några bilder på fynden!


-Jacka & kofta Vero Moda
-Jeans Indiska (som hade buy one get one free på rean. Sånt gillar Lisa!)


Film: The Illusionist

Film: The Illusionist


Filmen utspelar sig vid sekelskiftet och handlar om just en illusionist (Edward Norton). Lite förbjuden kärlek, lite trollkonster (eller övernaturliga fenomen??), lite politik, ett mord och en twist på slutet. Ja, slutet var nog det bästa med hela filmen.
Se den!
Betyg: 4 av 5  

Shopping i Köpenhamn

Shopping i Köpenhamn

Var på en liten shoppingtur i Köpenhamn i förrgår. Köpte bland annat det här linnet på Zara, de hade jättemycket rea. Köpte även akrylfärg i färgerna Sap Green och Burnt Sienna, haha. Och en Belgian Waffle med mjukglass på, mums!

Veckans varning: Se INTE Santa´s Slay, vilket skämt! Vi tröttnade efter 20 minuter (egentligen efter första scenen). Inte rolig någonstans. Ush!

Gott nytt år!


Här är några bilder från nyårsfirandet!